A good trip is one spent in a good company!

Ja så var det då dags för lite mera info o bilder från ”over there” tids nog så kommer det även en knapp på hemsidan med alla bilder på bloggen får ni bara ett axplock! Jag hade bestämt mig för att göra den här resan till ngt alldeles extra och med facit i hand känns det som det lyckades!

Ridande poliser!

Dessa killar såg till att hålla ordning på allt folk och tro mig dom behövdes verkligen för det var hur mkt människor som helst!

Jag och Henke Lundqvist!

Denna snygging (i mångas ögon) är mkt populär ”over there” milt uttryckt! Hans tröja fanns på många New York Rangers fans det gjorde att man som svensk blev mkt stolt!

Ett av många fans och Henke!

Närmare än så här kom vi inte på ”bygdens son” visste ni förresten att han kommer från Åre och älskar svensk lakrits arma pojk vilken trist godis smak han har! Har han aldrig hört talas om marsipan/choklad kan man ju undra?

Målgång på N-Y Maraton!

Nu vet vi även hur det känns att springa i mål på N-Y Maraton och självklart så sprang vi också om inte hela så stor del av banan vilken känsla det var miljön och allt folk var en euforisk känsla! Tyvärr fick vi ej starta i huvudloppet då man måste anmäla sig 2 år innan detta klassiska lopp och det hade vi tyvärr missat! Betänk att över 42.000 sprang i år dessa 42 km det är mkt folk mera bilder kommer om det senare……

Det blev flera turer i underbara Central park här var det maraton sträckan!

Kan säga att det var tur för alla 42.000 att inte vi var med ty vi hade satt ”färg” på loppet kan jag lova!

Underbarare  miljö att springa i än Central park finns inte den är magisk och kan egentligen inte beskrivas utan måste upplevas! Det var med stor glädje jag fick introducera coachen i denna miljön!

Här ett exempel på underbar miljö i Central park!

Ja men kolla noga är det inte bara så vackert eller är det bara jag som tycker det?

När det ser ut så här känns det som jag kan springa hur länge som helst ….lägg därtill att det är massor av små söta ekorrar som ferrar runt över allt…….

Man blir bara så lycklig inombords i denna miljön och hade jag varit gammal(vilket jag tack o lov nu ej är om nu någon trodde det?) hade jag känt mig ung på nytt!

NYPD har alltid ett övervakande öga på alla som springer!

Det känns tryggt och skönt att ha polis stationen är på nära håll när man är ute i parken! Just nu var den obemannad troligen var det nog en ekorre som ”sprungit vilse” eller dyl…………..men håll med om att det är en söt station?

Människans bästa vän är hunden som synes...........

Egentligen får denna bild tala för sig själv tycker den säger så mkt eller hur? Detta var nog den trevligaste dalmatiner jag har träffat för övrigt! Och nu har jag fått det bekräftat det jag har misstänkt länge nämligen att jag kan pratat med hundar och det är inte så svårt det gäller att bara vara sig själv det är det som är hemligheten!

Med tanke på mina hundar på hemma plan avstod jag dock från att ta med denna ”hund” hem dessutom var det en han hund och med tanke på att mina tikar snart skall löpa så fick han vara kvar i N-Y dessutom hade han ju ett jobb att sköta!

Otrevligt och oväntat besök!

Till sist vill jag visa några bilder i ämnet ”mindre trevliga och oväntade besök” för ganska precis en månad sedan kom det en bil som såg ut precis så här när den for härifrån O):- tydligen fick inte cykeln plats för den hade dom slängt ute i skogen O):-

Ja man har svårt att hålla sig för skratt när man ser bilden men så här kan "verkligheten" se ut när det plötsligt knackar på dörren!

Det är bra med kamera ty det sägs att den aldrig ljuger så jag är glad över att fått tagit dessa bilder O):-

"Skrattar bäst som skrattar sist"

En bild säger mer än tusen ord sägs det………O):- ansiktet känns mkt bekant men jag har svårt att placera det O):-

Nej nu får det vara nog med uppdateringar för denna gång!

Nu är det fredags mys som gäller dessutom ska jag inviga min otroliga ”manic” jag har investerat i!

Ute regnar det som bara den men so what inne skiner solen…..

 

Kul att höra ifrån Robert det var länge sedan allt väl?

Härligt Leffe välkommen i löp gänget platsar du inte i marsipan klubben så får du vara med oss istället! Lycka till det är först efter 6mån du kan med gott samvete säga att du löp tränar O):-

Trevlig helg allihopa!

//Shania

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 Responses to A good trip is one spent in a good company!

  1. Leif Johansson skriver:

    Om 6 månader å herre gud ja jag får håppas att jag håller ut så länge och om jag gjort det så ska 2,5 km springas på 11,45 eller bättre , de e mitt mål och förmodligen skall sträckan va minst 5 km nu ska jag och frugan ta en öl och sen på konsert Monster Magnet ha det kram mvh Leffe

    • Anders & Maid skriver:

      Det är lugnt Leif, om 6 månader springer du en mil utan att blinka.
      //Anders.

    • finnvallen skriver:

      Hoppas ni får en trevlig kväll har dock aldrig hört talas om det bandet?? Är dom kända? Oavsett vilket så med en medlem i marsipan klubben med dig kan du vara lugn för att du får det mkt trevligt!
      Själv har jag haft en AC DC afton + lite George Thornegood det är hett stuff här som vanligt!
      Håller med Anders om 6 mån springer du 1 mil utan problem!! Skaffa löpar dobb det är suveränt på vintern då kan du slappna av när du springer!
      Ha de o hälsa frugan…..kramis Shania

  2. Leif Johansson skriver:

    konserten va helt underbart bra vi va mycket nöjda båda två dom är väl inte så kända i sverige men förb… bra och 1 mil om 6 mån ja de låter det vi får se om det blir ute löpning dom har ju bra löpband på gymet men vi ska nog springa ute också har precis kommit hem från Ewa vi har slaktat får idag så nu är det dax för klippningen nästa vecka för dom betäckta ha d bra kram på er mvh Leffe

  3. Marianne skriver:

    Hej på dig glade! Oväntat besök, tänker inte på någon Gevalia direkt, hahaaa ( du vet)
    Att springa i Central Park måste vara helt i er smak. Tack att jag fick se efter dina
    hundar, vi hade en helt underbar vecka och tack till Jasna som bara kom och var så glad! Kram

    • Shania skriver:

      Hahaha nä det var Zoega mörk rostat besk och bittert med sur efter smak……..hahahaha!! Gevalia det kan manlita på och det är ju dessutom de goaste kaffe som finns………O):- Och så kommer det ju från Gävle så klart vad annars!!

Lämna en kommentar