Milde tid vilken resa……….

Nyss hem kommen från en fullständigt makalös resa som innehöll allt! Har inte sovit på över ett dygn  men va gör man inte för att uppdatera bloggen bilderna kommer dock senare………

Vi bodde på ett urflott hotell på Manhattan utmed Broadway rummen hade allt man kunde önska jacuzzi etc etc………bara att gå på ”the lo” var en upplevelse……….

Rum servicen va superb ……

Vi började med en rivstart och hamstringen var i full gång i ett nafs………i rask takt avverkade  vi affär på affär……och min reskamrat började så smått oroa sig för övervikt i resväskorna då vi skulle åka hem.

Men va f-n allt löser sig så snart var det ett minne blott……….

Empire state building va ett önskemål likaså China town så skulle det springas i Central Park ett antal gånger sagt och gjort så blev det med värktabletter och hårt lindat knä så blev det några mil……….

Mottot löd: Pain its temporary pridness are forever! Och jag är stolt över att jag klarade det………dessutom gick vi flera mil varje dag……..

Madison Square Garden och NHL hockey var ett annat önskemål som genomfördes.

En tur upp till Buffalo 75 mil från N-Y stod på tur och sedan en busstur in till Canada och kolla in Niagara fallen var ju ett måste så då gjorde vi det och vilken makalös upplevelse det var……….helt otroligt så vackert o mäktigt!

Vi åt middag på det finaste stället som fanns högt över Niagara fallen buffe var beställt och det var ruggigt gott så man åt allt vad vi orkade…….sedan gick vi ned bakom fallen och stod i dånet av vattenmassorna det kommer nämligen 900.000.000 liter vatten/minut där inget fall ivärlden forsar det så mkt vatten som just där!

Det var över 50m ned som vattnet störtade och vill man prova att ”åka ” över kanten låg böterna på 10.000 dollar………10st hade överlevt senast en 63 årig dam i en trätunna 2003! Dock hade 15 st ej överlevt så dom får jag förmoda slapp böterna O):-

Well därefter åkte vi tillbaka till staterna och sedan var det dags för Gospel i Harlem du milde tid vilket drag det var helt otroligt va dom öste på det var AC DC varning i kyrkan ett tempo utan dess like………det glömmer man aldrig!!

Vi passade även på att kolla in N-Y Marathon när vi ändå var i gång  42 000 sprang 42 km imponerande att se!

Semester skall upplevas ej genom levas och detta va den bästa semester jag någonsin upplevt den kan bara sammanfattas i ett ord fullkomlig succe!!!

Perfekt planering bra logestik gör att man hinner med att uppleva mkt på kort tid utan att det blir någon stress allt ”flöt” perfekt in i minsta detalj………till o med tåget hem från Arlanda även om det bara va med 2 min marginal så stämde det ändå………

1 miljon tack till en fantastisk reskamrat som såg till att skratten blev många och långa ända in i kaklet som man säger inom idrotten!!  Har nog aldrig skrattat så mkt någon gång! Inte tillstymmelse till sura miner eller irritation på 9 dagar är beundransvärt med det tempot vi hade……….

Att vi åt och drack på de bästa ställena var också en upplevelse attan vad margerita är gott…..mmmmm!

Vädret var sagolikt bra som den finaste brittsommardag!

Ett jätte tack till Marianne som har tagit hand om mitt hem  och mina älskade hundar  på bästa tänkbara sätt!

Det var så fint när jag kom hem så man fick tårar i ögonen precis så som jag alltid velat haft det tack underbara väninna du är guld värd!!

Jag blev oerhört glad över att läsa alla era kommentarer när jag kom hem ni är underbara allihopa!

Nu skall jag sova en stund känns det som och bilderna kommer inom kort var så säkra på det…….

Snön bara vräker ned men so what vad gör väl det en sån här dag O):-

Shoppingen? Tja det blev väl nån skinn jacka 6 par skor/stövlar lite handväskor osv osv O):- resväskan vägde 35kg men jag charmade incheckningsbruden så jag slapp betala extra avgift O):- med kvinnlig charm kommer man långt ………zzzzzz pst zzzzz ops nu sover jag nästan……kramis Shania

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 Responses to Milde tid vilken resa……….

  1. Jasna skriver:

    Välkommen hem…..härligt att ni hade det kanon, det behövde ni båda två.
    Kramen

  2. Ann-Sofie och Angus skriver:

    Välkommna hem! Vilken resa, blev inte så lite avis när jag läste om allt! Du var väl värd en bra semester och jag hoppas den givit energi för det som är på G, nya valpkullar och allt. Kan konstatera att Angus är heltokig i snön och vill helst inte gå in. Ha det så bra hälsar Ann-Sofie och Angus

  3. Monkan skriver:

    Välkommen hem jag ser att ni har haft en underbar resa, vilken tur att du slapp extra avgifter,

Lämna en kommentar